duminică, 27 decembrie 2009

Domnule, asa cum mama m-a facut!




E o perioada ciudata. Asta, intre Craciun si Anul Nou. Mai fumam inca doua tigari, ne imbracam, iarasi in oras cu prietenii, a treia seara la rand si un film inainte de culcare.

Atentie! ...atentie!. Exact peste trei zile ar trebui sa incap in tinuta formala sau mai putin formala pentru petrecerea de Revelion. Optez pentru petrecerea din oras, de la restaurant si las pe anul viitor un Revelion la munte. Mi-ar trebui un costum. Chiar nu-l vreau pe cel larg de anul trecut. Ba cred ca pantalonii imi sunt un pic mici in talie, am mancat ceva mai mult si nu m-am ridicat de pe canapeaua asta de vreo saptamana. Ce fac?











Folosesc din nou oglinda. Sunt genul corpolent? Genul inalt? Scund? Sau chiar am facut sport anul asta? Daca ma uit mai bine, chiar am umerii lati. Dar nu mi se inchide nasturele pantalonului. Hai sa ne orientam.




Sunt scund. Asta e. Combat lipsa altitudinii prin alte mijloace. In primul rand retin principiile: nu port un sacou mai lung la costum – nu va face decat sa-mi scurteze vizual, picioarele. Si chiar evit sa port anul asta cravate late sau sacouri cu revere late. O sa incerc sa mentin o linie “slim” (ingusta) atat in ceea ce priveste cravata, cat si sacoul.




Ar trebui sa mai stii ca pantalonii mai lungi dacat partea superioara a tocului pantofilor chiar nu te avantajeaza. Pantalonii nu o sa para mai lungi, ci mai bufanti. Ai fi in dezavantaj. Si nu arunca in picioare o pereche masiva de pantofi, ci mai degraba unii delicati, pe picior. Nu vrei sa pari un robot in miniatura, cu picioare imense.





Arata publicului un pic din camasa cu butoni pe care o porti, doar un pic. Si nu uita ca un guler al sacoului cu taietura mai inalta, mai spre umeri, o sa-ti elongheze imaginea.







Foloseste pentru completarea costumului pantaloni ajustati, in sensul in care ar trebui sa-ti cada pe talie si nu mai sus. Indicat e sa-i porti de data asta fara curea. Lipsa curelei face ca imaginea de ansamblu sa nu mai fie fracturata.






Nu uita: costumul la doi nasturi este ideal. Incheie doar nasturele de sus. Esti gata. Si parca un pic mai inalt.





Sunt inalt. Bravo mie. Torsul si capul mi se vad in mijlocul petrecerii peste toti ceilalti. Anul asta nu ma mai ascund. Anul asta pozez. Si ca sa o fac, renunt cu desavarsire la costumul cu doua numere mai mari. Stiu, cand l-am luat, l-am cumparat pentru latimea adecvata a umerilor si atat. Restul a fost si a ramas larg de la prima purtare. Si mai stiu ca publicul nu vreau sa ma asimileze unui jucator de baschet, inalt si desirat, ci unui personaj foarte bine imbracat.








Principiile sunt simple: nu purta sacouri care sa depaseasca latimea umerilor. Nu vei fi mai lat in umeri, ci vei parea ca porti sacoul bunicului. Asorteaza la tinuta cravate pline, late, dublu matlasate, cu modele orizontale – castigi la capitolul proportii, iar nu din cele “slim”, la mare cautare in targ. Nu vrei ca torsul tau sa para si mai lung decat este.Stiu ca nu-ti ajunge cravata sa poti face un nod dublu, un “Windsor” sanatos. E simplu. Roaga-ti croitorul sa mute clipsul de pe spatele cravatei un pic mai sus. Functioneaza mereu.









Simetria e cheia. Poarta curea, chiar un pic mai lata cu o catarama pe masura. Arunca o batista in buzunarul de la piept – de principiu orice “rupe” vizual scanarea verticala.







Detaliile in ce te priveste sunt si ele insemnate: alege pentru costum culori deschise, lasa camasa cu butoni sau fara la vedere pret de un deget, nu mai mult, pastreaza pantalonii la lungimea de deasupra tocului pantofului si alege costumele cu doi nasturi, inchizandu-l doar pe cel de sus.





Nu exagera cu modelul pantofilor – chiar daca esti inalt, nu vrei ca toti sa sa creada ca porti 48. Tu porti 44, 45 , 46, iar modelele cu bot rotunjit sunt perfecte. Evita-le pe cele cu varful alungit sau foarte subtiri in profil. Si tu esti gata.









Sunt corpolent. In unele zile, chiar par gras. Asa si? Pot sa fiu oricand in centrul atentiei. Ar trebui doar sa renunt, macar in seara asta, la pantalonii cei obositi de purtat si la singura camasa, ce presupun eu ca-mi vine bine. Dar ce naiba sa fac sa intoarca privirea dupa mine?







Urmatoarele:




Orice costum ai alege pune o batista la piept. Le va distrage atentia de la inconvenientele imaginii de ansamblu. Incearca acelasi costum cu doi nasturi si nu-l descheia pe cel de sus decat atunci cand te asezi la masa sau te duci la toaleta. Esti in picioare, tine sacoul inchis la nasturele de sus. Obligatoriu.





In cazul tau, pantalonii nu au pense. Niciodata. De principiu, pensele pantalonilor "au murit". Vom vedea in alte episoade unde isi mai au aplicatii. Iar costumul, in ansamblu, e dintr-un material ce incorporeaza obligatoriu lana de calitate. Se aseaza mai bine, nu din alte ratiuni. Camasa e simpla, necesarmente. Nu te juca cu focul. Lasa imprimeurile, dungile, stelutele, acasa. Iar daca tot m-ai ascultat pana la capat, ia din sifonier cravata neagra simpla. De ce? Cheia tinutei tale este proportia dintre umeri, cravata si partea de piept ce ramane la vedere. Uita-te acum atent in oglinda – vei observa singur ce ti-am descris.





Stiu problema. Unde sa inchei pantalonii? Sub burta sau deasupra? Asculta. Scoate cureaua. Pune bretele in loc. Asa. Prinde pantalonii si in fata si lasa-i sa pluteasca la nivelul taliei.




Nu uita sa incalti o pereche de pantofi cu talpa destul de groasa. Esti un om cu greutate – trebuie sa para ca esti ancorat in ceva.





Sunt musculos. De mic. Sunt cel mai rau. I-am batut pe toti in parcare. Dar m-am mai linistit. Am 30, chiar merg spre 40. M-am mai calmat. M-am facut antrenor de fitness. Si chiar am un corp frumos. Dar m-au invitat fetele la restaurant de revelion. Si tricou mulat nu mai port in oras. Repet – am implinit 30 de ceva vreme.









Sa vedem. Imbrac costumul. Ar trebui sa cada turnat. Am umerii destul de largi, iar pieptul e chiar bombat. Tocmai de aceea nu voi atrage atentia printr-un guler al sacoului cu taietura suprainaltata sau ceva in buzunarul de la piept. Exclus. As atrage prea tare atentia.




Si mai stiu ca mi-ar trebui o camasa cu un singur nasture sus, daca am un gat exersat la sala. Iar modelul camasii ar trebui si el sa fie “slim”, pe talie, fara vreun exces de material care sa atrne la vedere. Iar secretul nu e nici el foarte de nepatruns: incearca sa modifici la croitor partile laterale ale sacoului. Umerii vor ramane la locul lor, iar costumul va veni “turnat”.










Pantofii ar trebui sa fie la fel de seriosi ca si postura ta. Nu incerca ceva iesit din comun. Mergi pe ceva clasic, negru si simplu, cu bot rotunjit sau chiar un pic alungit. Ti se vor potrivi de minune.








Stiu ca tipologiile anatomice sunt mult mai diverse, ba chiar multi dintre noi avem doar elemente ale tipologiei descrise. Asa cum spuneam, foloseste-te de ce observi si individualizeaza. Iar daca nu ai ajuns la o rezolutie, schimba pozitia observatorului. Vei vedea alte si alte imagini, pana la tabloul de final.


Ma completez cu o interventie a celor de la GQ la MSNBC.com, prin vocea lui Adam Rapaport, style editor. Priviti domnilor! E chiar despre "cum mama m-a facut".


http://www.msnbc.msn.com/id/21134540/vp/20246889#20246889















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu